Dlaczego kupiłam rower miejski

Przez długi czas byłam bardzo sceptycznie nastawiona do rowerów miejskich. Miałam wrażenie, że jeżdżą nim jedynie artystki, błękitne ptaki i inne gwiazdeczki z rozwianymi włosami i apaszką na szyi, często nie bardzo panujące nad swoim pojazdem, nie wspominając nawet o znajomości przepisów ruchu drogowego. Od tamtego czasu wiele się jednak zmieniło.  W ostatnich latach rowery miejskie stały się niezwykle popularne, co raz więcej ludzi jeździ na tego typu rowerach, choć nadal trafiają się tacy, którzy nie powinni korzystać z żadnego pojazdu mechanicznego, ale to jest temat na osobny wpis ;) 

rower miejski, zalety roweru miejskiego, dlaczego kupilam rower miejski,


Momentem przełomowym była w moim przypadku wizyta w Amsterdamie, kiedy to zobaczyłam jak mieszkańcy tego miasta wykorzystują rower do codziennego życia - dojazdów do pracy, na zakupy czy odwożenia dzieci do przedszkola. Przekonałam się, że rower miejski może służyć do zwykłego i bardzo sprawnego przemieszczania się po zatłoczonym mieście, a do tego nie wymaga specjalnego stroju. Można nim wszędzie dojechać, zeskakiwać w biegu, postawić pod sklepem i załatwić niezbędne sprawunki. Od tego czasu zapragnęłam mieć taki rower, jednak długo zwlekałam z tym zakupem. Zastanawiałam się, rozważałam, patrzyłam na coraz to nowe zdjęcia takich pięknych jednośladów, aż w końcu postanowiłam zaryzykować i kupiłam taki rower. Była to swego rodzaju zachcianka, ponieważ miałam inny rower, z którego korzystałam, doszłam jednak do wniosku, że rower miejski to zupełnie co innego, jest elegancki i stylowy i można jeździć na nim w spódnicy - ten argument zdecydowanie przeważył szalę ;) 

Kupiłam go i nie zawiodłam sie - bardzo ładnie się prezentuje, jest wygodny i świetnie wygląda na zdjęciach;) 

Zalety roweru miejskiego, które sprawiły, że go pokochałam:
Jedyną wadą jaką można zarzucić rowerom tego typu to ich dość duży ciężar. Wynika to z typu ramy, która aby była sztywna i wytrzymała musi być odpowiednio wzmocniona, dlatego również rowery te są zazwyczaj stalowe nie aluminiowe lub kompozytowe jak inne typy rowerów o ramie diamentowej.  
Ze względu na wyprostowaną sylwetkę trudno się na nich jeździ pod silny wiatr, ze względu na opór jaki stawia cały korpus. Jednak tak jak wspomniałam na tym rowerze nie liczy się prędkość i osiągi, lecz wygoda, komfort i wygląd. 


A czy Wam podobają się rowery miejskie? Jeździcie na takich? Jeżeli tak, to koniecznie dajcie znać co o nich sądzicie ;) 

Pozdrawiam!

Etykiety: , , ,