Jakie rolki kupić?

Już chyba od ponad roku planuję zakup rolek. Ten post również powstawał dość długo, jednakże ostatnio zmobilizowałam się i go dokończyłam, a jednocześnie zaczęłam rozglądać się za odpowiednim sprzętem. Motywacją dla mnie było to, że któregoś dnia rozmawiając z siostrą przez telefon, dowiedziałam się, że ona jeździ sobie na rolkach. Na jakich rolkach? Przecież Ty nie masz rolek? Odpowiedziała, że właśnie sobie kupiła i że jest bardzo zadowolona. Po prostu, poszła do sklepu, przymierzyła i kupiła. Bez szukania i przebierania ;) Ja to jednak zupełenie co innego - muszę się zorientować co jest na rynku i za ile, jakie są dobre, a jakie nie, jakie mają parametry i które by mi najlepiej pasowały i jeszcze do tego były ładne;) Jak widzicie wybór czegokolwiek wiąże się u mnie z wieloma rozterkami. Jednym słowem mam problemy decyzyjne, a gdy już nawet na coś się zdecyduję, to później zastanawiam się, czy może nie powinnam kupić czegoś innego, może inne było by lepsze;) To niestety nie ułatwia życia, a moja siostra niemiłosiernie sie wkurza, gdy ja mam coś wybrać, czy się na co zdecydować, ot np. restauracje ;) ale przecież trzeba pójsć tam gdzie mają dobre jedzenie, a nie wejść do pierwszej knajpy z brzegu ;)
Ale rozpisałam się, a miało być o rolkach. W dzisiejszym poście dowiecie się na co należy zwracać uwagę wybierając rolki, pokażę Wam również kilka modeli, które mnie zainteresowały.



Kiedyś, dawno temu, jako dziecko miałam rolki, ale jazda na nich nie należała do przyjemności, były ciężkie i miały plastikowe kółka, koszmar.

Teraz postanowiłam kupić sobie w miarę sensowny sprzęt, choć może nie z najwyższej półki, bo nie wiem jak często będę na nich jeździć.

Poszperałam trochę w internecie, poczytałam u ludzi którzy jeżdżą i zebrałam garść podstawowych informacji na temat rolek i tego na co trzeba zwrócić uwagę przy ich wyborze. Sądzę, że takie zestawienie przyda się zarówno mnie jak i innym osobom, które planują podobny zakup i rozpoczęcie takiej aktywności ruchowej;)

Istnieje kilka rodzajów rolek, ja chciałabym się skupić na rolkach typu fitness. Są to rolki do jazdy rekreacyjnej, nie rozwija się na nich zbyt dużych prędkości, wymagają stosunkowo dobrej, równej i gładkiej nawierzchni, są idealne dla początkujących, do nauki jazdy, ale także do dłuższej jazdy.

Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze rolek:

Zrodlo

Czego szukam:
Rolki o wielkości kółek 78-84mm i średniej twardości (80-82A). 
Łożyska oznaczone cyfrą "5"
Płoza kompozytowa 
But wygodny i ładny (zdecydowanie nie różowy!)

Poniżej wybrałam kilka modeli, które by mnie interesowały:


K2 Zoe, cena £70

Ultrasport U-Turn, cena £53

Bladerunner Pro 80, cena £66

Powerslide Epsilon Pure, cena £77

K2 Kinetic, cena £80

Powerslide Vi Spc80, cena £82

Które Wy byście wybrali? Piszcie!

Jak widziecie, w miarę porządne rolki, z których będziemy czerpać radość jazdy, nie są niestety tanie, jednak uważam, że warto w nie zainwestować, choć nie chodzi o to, aby od razu kupować najdroższe modele, ale kupić sprzęt dobrej jakości, na którym łatwo nauczymy się jeździć, na których będzie jeździło się lekko i przyjemnie. 

Jeżeli ktoś z Was jeździ na rolkach, to chętnie posłucham wszelkich porad, wrażeń i wskazówek :)

Pozdrawiam!

Etykiety: , ,