wtorek, 6 listopada 2012

Od pestki do drzewa

Kiedyś postanowiłam spróbować wyhodować roślinkę z pestki awokado. Okazało się, że to bardzo łatwe, natomiast rezultat przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Przy odpowiednich zabiegach moja roślinka byłaby może ładniejsza, jednak i tak jestem z niej dumna;) Ma niecałe 4 lata i obecnie jest wyższa ode mnie;) Ostatnio przesadziłam ją do większej donicy, ponieważ w poprzedniej praktycznie nie było w ogóle ziemi, jedynie korzenie. Po tym zabiegu roślinka oszalała, zamiast przejść w jesienno - zimowy okres odpoczynku wypuszcza nowe liście i właściwie rośnie w oczach;) Wygląda po prostu wspaniale;) 
Stoi u mnie w pracy, obok biurka, przy oknie i ma się całkiem nieźle.
Tak wyglądała jako dziecię  w marcu 2009 roku:



A tak wygląda obecnie:




Gorąco polecam Wam spróbować wyhodować taką roślinkę, to naprawdę niezmiernie proste i bardzo satysfakcjonujące:)
Jeżeli macie jakieś pytania to śmiało, postaram się odpowiedzieć;)

Pozdrawiam! 

5 komentarzy:

  1. fiu, fiu, fiu pewnie na Święta zbiory będą;)))
    a ja nie mam parapetów więc hodowla odpada, ale odpukać Tobie roślinki rosną jak na drożdżach, tak trzymać:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakos rosna, o dziwo:) Parapety, owszem sa pomocne, ale np. ta roslinka jest tak duza ze stoi na podlodze w duzej donicy;) W domu na parapecie mam natomiast hodowle kaktusow (musze zrobic zdjecia).
      A na rosline musze powiesic czerwona wstazeczke, zeby jej nie zauroczyc, jak mawia moja babcia ;)

      Usuń
    2. o na pewno się przyda, złe oczy nie śpią:)

      Usuń
  2. Wow! Gratuluję tak dużego okazu :) Ja posadziłam w doniczce dąb... ale jakoś marnieje. Nie wiem, od czego :( Może na wiosnę trochę mu się poprawi. Zobaczymy :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie :)

    www.WnetrzaZewnetrza.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Muszę przyznać, że od czasu tego wpisu drzewko jeszcze urosło;) Teraz robi jako choinka;)
      Wow, dąb w doniczce - to ciekawe, gratuluje! wyhodowałaś go sama z żołędzia?

      Usuń

Serdecznie dziekuję za komentarze! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...