Royal Mile

W sobote pogoda była ładna, choć strasznie wiało, dltego też zrezygnowałam z roweru, a postanowiłam przejść się na edynburskie stare miasto. Mimo, że byłam tam juz wiele razy, to tym razem odkryłam wiele ciekawych miejsc. Jendak zanim zacznę o nich pisać powinnam przybliżyć nieco wygląd starego miasta w Edynburgu. Jego osią jest tytułowa Royal Mile, czyli Królewska Mila, która ciągnie się od zamku, położonego na wulkanicznym wzniesieniu, do Pałacu Hollyrood, położonego o milę niżej, u stóp innego wzniesienia. Mój spacer objął jednak tylko górną część tego ciągu, a dokładnie interesowały mnie tzw. "close", czyli bardzo wąskie przejścia pomiędzy budynkami, łączące dwie ulice, w tym wypadku Royal Mile położoną najwyżej, jakby na grzbiecie wzgórza z ulicami położonymi niżej "na zboczach wzniesienia". Łatwo z tego wywnioskować, że najstarsza część Edynburga jest wielopoziomowa, można wyróżnic 3 poziomy ulic - dach jednych budynków stanowi jednocześnie chodnik uliczki powyżej. Ponadto sieć uliczek jest nieco kręta i na początku miałam problem z zorientowaniem sie, która gdize prowadzi i gdzie się wyjdzie. Po pewnym czasie jednak przyzwyczaiłam się do tego i nauczyłam, którym przejściem gdzie można wyjść, choć wczoraj odkryłam nowe przejście, które mnie zaskoczyło. Jest to niesamowite, że chodząc w wydawałoby się znane miejsca, za każdym razem odkrywa się coś nowego.
Na podsumowanie chciałabym pokazać kilka fotek, które zrobiłam wędrując po zakamarkach trego miasta. Ponadto musze dodać, że zdjęcia te robiłam nową metodą, to dopiero początki, więc może nie wszystkim się one spodobają, ale jak napisałam dopiero zaczynam nad tym pracować.
Na początek zdjęcie, które wydaje mi się że w dobry sposób obrazuje wieleopoziomowość starego miasta w Edynburgu - ulica w dole to West Bow, przechodząca w połowie swej długości w Victoria Street, prowadzi ona z Grassmarket do VI George Bridge. Miejsce z którego zostało zrobione zdjęcie to Victoria Terrace, a gdy tędy pódzie sie kawałeczek w góre dojdzie sie od kolejnej ulicy Johnston Terrace, która otacza wzgórze zamkowe, ulica ta prowadzi pod górkę do Royal Mile. Zdjęć samej Royal Mile tym razem nie ma, ale za to chciałabym pokazać kilka fotek "closów", są one bardzo różne, jednak mam nadzieje , że z tego co tu pokazuje widać jakie są one wąskie i strome.