Pomysły na oszczędzanie


Oszczędzanie pieniędzy to z pewnością u większości odwieczny problem. Dziś chciałabym podzielić się z Wami kilkoma prostymi pomysłami na oszczędzanie, czy po prostu odłożenie pewnej kwoty na jakieś drobne zachcianki. Metody te sama stosuje i mogę powiedzieć, że nieźle się sprawdzają;) 


jak oszczędzać pieniądze


Jakiś czas temu pisałam o mojej próbie oszczędzania wg tygodniowej rozpiski - odkładaniu co tydzień pewnej kwoty (co tydzień o 1 większej). W tym postanowieniu nie wytrwałam jednak zbyt długo. Sądzę, że głównym tego powodem było to, że w obecnych czasach rzadko mam w portfelu gotówkę, za wszystko płacę kartą i aby uzupełnić skarbonkę musiałam specjalnie wypłacać pieniądze z bankomatu, trochę to bez sensu. Co więcej często o tym zapominałam, a w późniejszym okresie, gdy kwoty robiły się większe jakoś żal było mi wypłacać pieniądze z konta tylko po to, aby wrzucić je do tuby ;) 

jak oszczędzać pieniądze

Dlatego też w tym roku postanowiłam wypróbować coś innego.
Po pierwsze zorganizowałam sobie dwie skarbonki - małą i dużą świnkę, do jednej wrzucam różne drobiazgi, które znajduję w kieszeniach, do drugiej postanowiłam natomiast wrzucać monety dwufuntowe, gdy tylko dostanę je jako resztę w sklepie. Jak napisałam wcześniej niezbyt często płacę gotówką, ale czasami się to zdarza, są bowiem sklepy inne niż markety w których można płacić tylko gotówką, a karta powyżej jakiejś kwoty. Co więcej takie monety są stosunkowo rzadkie, jednak zdarza się, że wpadną mi w ręce. W takiej sytuacji od razu lecą do świnki ;)


jak oszczędzać pieniądze

Mam również puszkę, do której wrzucam pieniążki znalezione, są to głownie monety jednopensowe, ale znajdą się też większe wartości. W tej chwili ta puszka jest już prawie zapełniona ;) trzeba będzie wydać jakoś te pieniądze, albo poszukać nowej skarbonki ;) 


jak oszczędzać pieniądze



A jakie są Wasze sposoby na oszczędzanie? Podzielcie się swoimi pomysłami!

Pozdrawiam!

Etykiety: